Monday, April 20, 2009

Today's Song - Love In The First Degree




kazucolor さん、オソロにしちゃいました♪ 
(OKもらう前に、アップしちゃって、ごめんね)


そうそう。 そういう時代でした。 
かかってました、この曲。 
どこの「ディスコ」でも。 

わたしたちは、バブル世代じゃないから、
バカみたいな、今の若い子に豪語できるような、
オモシロおかしいエピソードこそないけど、
女の子のボディコンの派手な色じゃなくて、
ミラーボールじゃなくて、
きれいな色のカクテルじゃなくて、

あのスモークのクラウディネスじゃなくて、
流されながら、でも、自分で舵取りをしてるって、
そう根拠のない実感を胸に、 
未来は明るいって、疑いなく、信じて、
青春を謳歌してました。 

見るもの全てが、キラキラ輝いてたよ。
(あー、いい時代だったねぇ)

で、また今、何十年もたってもなお、

キラキラしてますよぉ♪
恋、してる、してるよぉ♪♪
これって、超・有罪です。


♪♪ Last night I was dreaming I was locked in a prison cell
When I woke up I was screaming calling out your name.
And the judge and the jury they all put the blame on me
They wouldn't go for my story they wouldn't hear my plea. 
Only you can set me free
'Cause I'm guilty - guilty - guilty as a girl can be.
Come on baby can't you see
I stand accused of love in the first degree. 
Guilty of love in the first degree. ♪♪

No comments: