Saturday, April 19, 2008

Tonight's Song - The First Time Ever I Saw Your Face by Roberta Flack

kazucolor さん、この曲アップしてくれてありがとう♪)



初めてのデートの待ち合わせで、彼の笑顔をみた瞬間に、「ああ、なんてキレイに笑う人なんだろう」って思った。 あのときの気持ちは、今も変わらない。 彼の笑顔を見るたびに、あのときとまったく同じ気持ちで、「ああ、なんてキレイに笑う人なんだろう」 って思う。 何もかも全部好き、だけど、「好きなところを1つあげないと殺す」って言われたら、きっと私は、彼の笑顔って答えるに違いない。 周りの全てをパっと明るくライトアップする、そんな笑顔。 彼の笑顔を見るたびに、私は、全身全霊が喜ぶのを感じてる。

♪♪The first time ever I saw your face
I thought the sun rose in your eyes
And the moon and stars were the gifts you gave
To the dark and the empty skies, my love,
To the dark and the empty skies.

The first time ever I kissed your mouth
And felt your heart beat close to mine
Like the trembling heart of a captive bird
That was there at my command, my love
That was there at my command.

And the first time ever I lay with you
I felt your heart so close to mine
And I knew our joy would fill the earth
And last till the end of time my love
It would last till the end of time my love

The first time ever I saw your face, your face,
your face, your face♪♪

No comments: